Vzdálenost výchozího bodu od IC Sušice: 24 km

Vzdálenost výchozího bodu od IC MHD + VLAKEM: 16 km

doporučujeme dojet MHD Sušice (linka 911) na Sušice, žel. st. a místní lokálkou se pohodlně svézt do stanice Velké Hydčice (druhá zastávka)

Délka trasy:    6,5 km

Převýšení:     -7 m

Časová náročnost: 4 hod.

Vhodné pro: pěší, kočárky, vozíčkáře a samozřejmě cyklisty

MAPA

Cesta vlakem

Na dnešní výlet se vypravíme vlakem. Když pojedete z centra města, tak využijte linku 911 a řidiči rovnou řekněte název cílové stanice (Velké Hydčice).Nemusíte si pak ve vlaku kupovat další lístek (vlaky i busy patří do systému Integrované dopravy Plzeňského kraje a platíte jízdenku jen jednou).

Možná vás mile překvapí i cena – když pojedete s dítětem do 6 let (které jede zdarma), tak jako jeho doprovod máte lístek za neuvěřitelných 13 Kč.

Vlaky společnosti GW Train jsou čisté a příjemné. Jen v hlavní sezóně doporučujeme vyrazit zavčasu – odpoledne se lokálkou směrem od Horažďovic vrací velké množství vodáků a pak se ve vlaku „husto“.

Ideální čas je v pracovní den spojem v 8:24 ze sušického nádraží směr Horažďovice.

(další vlaky pak jedou vždy po dvou hodinách)

Cyklostezka Velké Hydčice – Horažďovice

Z nádraží ve V. Hydčicích se vydejte směrem, kterým pokračoval vlak, ze kterého jste zrovna vystoupili. Přejdete na přejezdu koleje.  Dál vede zelená turistická stezka „Zelený horažďovický okruh“ kolem místního COOPu. Asi po 150 m vás značka navede na odbočení vpravo a po chvilce dojdete k velké modré ocelové konstrukci místního mostu. Tam začíná nový úsek cyklostezky, která pokračuje lužním lesem až k Horažďovicím. Povrch je příjemný mlatový (tzv. šmanda je stavební materiál, který je v Hydčicích „doma“ a původ má v místním vápencovém lomu, který jste mohli vidět z vláčku).

Doporučujeme delší kalhoty nebo repelent proti komárům a pak cesta už nemá jedinou chybičku. Vede příjemným terénem, daleko od silnice, s průhledy na řeku Otavu, ve stínu lužního lesa. Můžete se tu nadechnout svěžího vzduchu, poslouchat ptáky nebo šumění Otavy. Terén je vhodný i pro kočárky a vozíčkáře. Protože jdete po směru toku, tak je profil trasy dokonce mírně svažitý.

Asi po kilometru dojdete k Ráji muchomůrek. Tady je čas vytáhnout svačinu a na chvilku si s dětmi odpočinout. Nejmenší budou dlouho zkoumat velké sádrové berušky, skřítky i obří muchomůrky.

Po dalším půl kilometru se cesta rozděluje – vozíčkáři musí pokračovat rovně po levém břehu Mlýnského náhonu po zpevněném mlatovém povrchu nové cyklostezky.

Ostatním doporučujeme přejít náhon po lávce na jeho pravý břeh a pokračovat směrem k parku Ostrov. Koho by už bolely moc nožky, tak kousek za náhonem se můžete osvěžit v řece a ulevit nožkám v šumavskou rašelinou do hněda zbarvené Otavě.

Anglický park Ostrov

Po dalším půl kilometru dojdete k dřevěnému trůnu, kde si můžete udělat fotku na památku. To už jste došli do horažďovického anglického parku Ostrov. Najdete tam plno zajímavostí – rozmanité druhý stromů, flóry, ale i třeba i dřevěná zvířátka, která se budou líbit hlavně dětem. Ostrovem tam a zpět vede okruh – my jsme ale zvolili cestu po pravé straně ostrova a vyrazili směrem k centru města, abychom stihli vlak zpátky do Sušice. Pokud ale nespěcháte, určitě se zastavte a užijte si toto krásné místo.

Cestou k nádraží pokračujeme přes Panskou zahradu, kde se za odměnu mohou děti vydovádět na prima dětském hřišti a motivací k další cestě je slib zmrzliny na náměstí.

My jsme chtěli stihnout vlak v 11:15, tak jsme od náměstí pokračovali dál k nádraží, ale pokud máte trošku více času, tak se určitě zastavte na místní vyhlášenou pizzu na zámku a v přilehlém infocentru. Určitě nezapomeňte navštívit expozici Myslí a kladivem v místním muzeu. Jeto parádní expozice, kde kromě otavských perel a zlatinek uvidíte i fluoreskující minerály Pošumaví.